בתי הספר שלנו – מקור לגאווה ונחת

  • בית הספר היסודי קהילתי ״סביונים״ בנה מקדם בריאות ובזכות כך זכה בהוקרה ובשני כוכבי בריאות מטעם משרד החינוך.

  • תלמידי בית הספר ״אור אבנר״ השתתפו בשנה״ל תשע״ט בתחרות ארצית באנגלית מטעם משרד החינוך, והתלמיד גבריאל נהיסי זכה במקום הראשון ויחד אתו הגיעו לשלב הגמר 24 תלמידים נוספים מבית הספר מכיתות ד'- ו' וקיבלו את הציון המרבי 100

  • בית הספר ״אורים״ זכה במקום הראשון ביריד חקר טכנולוגי במחוז חיפה של משרד החינוך ובנוסף השתתף ביריד החקר הארצי בירושלים

  • בית הספר ״ימית״ הינו בית ספר ירוק מתמיד, בית ספר אשר עבר תהליך הסמכה באמצעות המשרד להגנת הסביבה, שמטרתו להביא ליישום עקרונות הקיימות בבית הספר. ההסמכה מהווה הכרה בחינוך סביבתי משמעותי  ומבוססת על עקרונות למידה לשמירה על איכות הסביבה.

  • במהלך שלושה חודשים, תלמידי כיתה ו'2 מבית הספר ״אלמוגים״, למדו והתחרו על גבי ממשק אינטרנטי אשר עסק ביהדות המזרח. באירוע הגמר ביד בן צבי ירושלים, קטפו התלמידים את המקום השלישי והמכובד, בהובלתה של התלמידה סופיה ורונין שהפגינה ידע רב

  • נבחרת בית הספר ״אמירים״ זכתה במקום הראשון בתחרות מחוזית באתלטיקה קלה אשר התקיימה בחיפה

  • תלמידי בית הספר ״עלומים״ למדו במהלך השנה באמצעות שיטת חדשנות ויצירתיות בלמידה מבוססת פרויקטים P.B.L, התלמידים יזמו תהליכי חקר ושילבו במהלך למידתם מידענות ואיסוף נתונים אשר מפתחים חשיבה יצירתית אצל התלמידים

  • בית הספר ״בראשית״  זכה בפרס ״גביע נודד״ של משרד החינוך בזכות השקעתו בקריאת המספר הרב ביותר של ספרים

  • בבית ספר ״צליל ים״ האהבה והכישרון למוסיקה גדולים, בבית הספר פועלת מקהלה משותפת של תלמידים וצוות. המקהלה זכתה והתרגשה להופיע בטקס הענקת פרס חינוך שנערך בירושלים, קיבלה תשואות רבות מהקהל שכלל את שר החינוך, מנכ״ל משרד החינוך, ראש העיר ונכבדים נוספים

  • בית הספר התיכון ״לוינסון״, זכה בשנה״ל תשע״ט בתעודת הוקרה בעקבות אחוזי הבגרות גבוהים במיוחד שרשם  ( 90%) וכן על הישגים חברתיים וערכיים.

  • חטיבת הביניים ״רודמן״ זכתה השנה בפרס חינוך ע״ש ג'ינה חרמץ, ע״י קדימה מדע על התנהלות ערכית, תרומה לקהילה והובלת תוכניות חברתיות בביה״ס ובקהילה. מקבלי הפרס: ליאור סויסה, לינוי מלכה ואלירן ממן

  • תלמידי כיתה ז' בבית ספר ״רבין״  זכו במקום ראשון במסגרת פרויקט ״גם אני יכול״ בשיתוף עם רפא״ל. התלמידים פיתחו הנגשה לבעלי מוגבלויות לרכבת ישראל שאימצה פיתוח זה בהערכה רבה

חינוך הגיל הרך בעיר שלנו

לצד תוכניות הליבה של משרד החינוך בגני הילדים פועלות תוכניות העשרה מגוונות, התוכניות ייחודיות לעיר.

  • ״תוכנית אור״ - תוכנית התערבות רב תחומית מקיפה ואינטנסיבית לילדים, הורים וצוותים חינוכיים. תגבור שפה ואוריינות בגני הילדים, עידוד תהליכי חשיבה וחשיפה לספרות ילדים נמצאת ב 21 גנים.

  • תוכנית רובוטיקה בגנים - תרומה ייעודית במסגרת קדימה מדע ל 5 גנים. במסגרת התוכנית הילדים מתנסים בפתרון בעיות מגוונות, מתכננים בונים ומשרטטים בעקבות פעילות במשחקי הרכבה מגוונים ונחשפים לשימוש בשפה טכנולוגית.

  • ״רשת ביטחון״ - תוכנית ייחודית אשר נבנתה עפ״י צרכים וצוותים קיימים, מנגנון בו מאותרים ילדים עם קשיים בתחומי שפה, מוטוריקה ותחום ריגשי חברתי ומקבלים סיוע ממגוון תוכניות

מה היה לנו השנה

  • קריית ים זכתה השנה בפרס החינוך היישובי לשנת התשע״ח 2018 של משרד החינוך

  • פורום יישובי ״הכלה למעשה״, יישום השינוי בחוק החינוך המיוחד הכלה והשתלבות, התקיים בהשתתפות מנהלי בתי הספר, סגנים, יועצים ומורי חינוך מיוחד ושילוב

  • לימודי שחייה - גם השנה השתתפו תלמידי כיתות ד' במיזם לימודי השחייה העירוני, זו השנה החמישית. מתחילת הפרויקט השתתפו 2,136 תלמידים ופיתחו את השליטה במיומנויות מוטוריות שונות ושיפרו את הדימוי העצמי, תוך הקניית בטחון ובטיחות אישיים גבוהים

  • לימודי השחמט מתקיימים השנה לשכבות ב', ג', ד' אשר מקנים לתלמידים יכולות כמו פיתוח החשיבה, יצירתיות, ריכוז ועוד

  • נוער בקריית ים השיג השנה הישגים משמעותיים, ביניהם, 27 חניכים סיימו בהצלחה את סמינר המדצ״ים של משרד החינוך, הקבוצה הגדולה ביותר במחוז חיפה ובנוסף הוקמה תכנית ייחודית למנהיגות ימית המשלבת ספורט ימי והדרכה לכיתות ז' ומעלה

 

תוכניות לשנה הבאה

  • טיפוח מצוינות והצטיינות ברמה האישית והמערכתית בשילוב עם פיתוח איכויות למידה

  • הידוק הקשר בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי 24/7

  • פיתוח המנהיגות חברתית קהילתית ועידוד הנוער לקחת אחריות

  • הטמעת חדשנות בהוראה, בניית סביבות למידה מתקדמות, שדרוג התשתיות הטכנולוגיות והתאמת מערכת החינוך למאה ה-21

  • צמצום פערים חברתיים והגדלת השוויון ההזדמנויות,  באמצעות הנגשת השירותים לכלל תלמידי העיר, מגוון של ערוצי התפתחות אישית לכלל התלמידים, בראייה רב-תרבותית, סביב ערך המנהיגות